Suşi!

Standard

Suşi bizim 9 aylık minik Siyam kedimiz. İlk post’umun Suşi’yle ilgili olmasını istedim çünkü kedileri (ve köpekleri) çok seviyorum.

Suşi benim 2.kedim. Asıl ilk göz ağrımız Pamuk. Pamuk bembeyaz bir Ankara kedisi ve şu an 10 yaşında. Bebekliğinden beri bizimle. Birlikte büyüdük diyebilirim. İnşallah daha uzun yıllar bizimle olur, onu çok seviyorum. Pamuk şu anda annemin evinde yaşıyor.

Suşi de ben kedisiz kalamadığım için geldi:) Kedi yokken ev çok boş geliyordu bana. Annemler doğum günümde Suşi’yi getirdiler ve o zaman çok küçüktü (1,5-2 aylıktı.)  Şimdi tabii ki ilk geldiği gibi değil biraz büyüdü ama benim gözümde hala minik. Pamuk’un yanında da minik kalıyor:)

Suşi bundan 10 gün önce ameliyat oldu. Daha 1 yaşında bile değil ama 3 kere kızgınlık dönemine girince biz de mecburen kısırlaştırmak zorunda kaldık. O kadar çok bağırıyordu ki hem kendini hem bizi çok yoruyordu. Miyavlamaktan sesi bile kısıldı ve tabii bizi tüm apartmana rezil etti:) Aslında Suşi ilk geldiğinde bir kere çiftleştirsek de bebekleri olsa mı diye düşünmedim değil ama yavrularını da yuvalandırmak, sahiplendirmek zor bir karar olacağı için vazgeçtik. Bir de Suşi’nin biraz kıskanç bir babası var:) Kızımıza birkaç talip çıktı ama değerlendiremedik  o yüzden.

Ameliyattan sonraki ilk 2-3 gün benim için biraz üzücü ve stresli geçti. Çünkü o hareketli, oyuncu hayvanı keyifsiz, durgun ve resmen hasta halde görünce insan ister istemez “ona kötülük mü yaptık?” diye düşünüyor. Hatta 3.gün Suşi’nin dilinde bir kızarıklık oldu, veterinerimiz ameliyatın yan etkisi olarak narin hayvanlarda bunun olabileceğini zaten söylemişti, hemen veterinerimize gittik iğne yaptırdık veee 4.gün sanki bir mucize oldu Suşi birden canlandı:) Sabah yatağa gelip beni uyandırması, kendini sevdirmesi bile beni mutluluktan uçurmaya yetti. 3 gün boyunca hiç mama yemeyen, su bile içmeyen Suşi hem mama yedi, hem de oyun oynamaya başladı. Bu arada ameliyattan sonra kuru mama yerken de zorlanacağı için veterinerimizin de tavsiyesiyle ıslak mama aldık. Ben Suşi’ye çeşit çeşit balıklı (Okyanus balıklı, somonlu, ton balıklı) mama çeşitleri alıyorum. Meğer bizim Suşi et delisiymiş. Çeşit olsun diye 1 tane de Beef’li ıslak mama almıştım. Suşi Beef’li mamayı o kadar sevdi ki kaç gün oldu hala ben ne zaman buzdolabına yönelsem heyecanlanıyor, beklentili bir şekilde ayaklarıma sürünüyor ve miyavlayarak bana psikolojik baskı yapıyor. Ben de kıyamadığım için her seferinde istediğini veriyorum:) Whiskas’ın Gravy’li ve Beef’li olan konserve maması Suşi’nin favorisi oldu yani. Kedisi olanlara tavsiye ediyorum, hepsinin damak zevki aynı değildir ama bizimki bu kadar bayıldığına göre denemeye değer diye düşünüyorum:)

Kısırlaştırma ameliyatını yıllar önce Pamuk da olmuştu. Ama Suşi’nin ameliyat sonrası süreci daha kolay geçti. Veterinerimiz Bahçeşehir Garden Pet Hasan Bey. Çok şükür hiçbir sorun yaşamadık ve kendisi ilgili bir veteriner olduğu için  kedisini kısırlaştırmayı düşünenler varsa tavsiye edebilirim.

Yazımı Suşi’nin ve Pamuk’un fotoğrafıyla bitiriyorum.

Suşi’nin ve Pamuk’un Facebook hesapları da var. Daha fazla fotoğrafları ve hatta video’ları için ekleyebilirsiniz:)

http://www.facebook.com/susi.kiyman

http://www.facebook.com/pamukkiyman

Pamuk&Suşi

Leave a Reply

