Kar Kıyamet

Standard

21 Aralık  muhabbetlerini 2012’nin başından beri duyuyoruz herhalde. Maya takviminin sonuymuş, dünyanın sonu geliyormuş, Cuma gününe geliyormuş, kıyamet bir Cuma günü kopacakmış, Mayalar her şeyi biliyormuş… Ama tarih yaklaştıkça spekülasyonlar gitgide artmaya başladı. Hatta en son nereden çıktığını bile anlamadığım “Şirince’de kıyamet kopmayacakmış, yalnız orada olanlar kurtulacakmış” hikayeleriyle ve oraya akın eden insanlarla daha da komik bir hal aldı. Buradan karlı çıkan da Şirince esnafı oldu:) Değişik bir ülkeyiz kıyamet dedikodularından bile birileri kazançlı çıkabiliyor.

Açıkçası ben bu 21 Aralık, Mayalar’ın takviminin sonu hikayesini başından beri hiç ciddiye almadım, daha doğrusu kıyamete yormadım. Hatta sevgilim “Bence olabilir, Cuma günü, adamlar sayısal hesaplama yapmış, tahmin etmişler” falan demeye başlayınca onun inanıyor olabilme ihtimaline bile inanamadım. Tabii ki her an dünyanın sonu gelebilir, doğal bir afet olabilir, bir göktaşı Dünya’ya çarpabilir, hepimiz ölebiliriz ya da gerçekten kıyamet kopabilir. Ama bunun zamanını kimsenin bilebileceğine inanmıyorum. Son zamanlarda olan tuhaf olayların açıklaması var mı bilmiyorum. Pilot olan bir arkadaşımın anlattığına göre 21 Aralık’ta frekans değişikliği olacakmış. Yani gerçekten değişen bir şeyler var gibi.

Ben 21 Aralık spekülasyonlarına ne kadar inanmıyorum desem de çevrede duyduklarımdan az da olsa etkilendim sanırım. Dün yani 19 Aralık gecesi eve dönerken inanılmaz bir fırtına vardı. O kadar şiddetli rüzgar esiyordu ki önümdeki arabaların rüzgardan savruluyordu. Yolda sol şeritte giden herkes sağa sola savrulunca hızını azaltıp orta şeride geçiyordu. Ben de birkaç kez fırtınanın şiddetinden hakimiyetini kaybeder gibi oldum. O sırada TEM’de giderken birden bire yolda yanan tüm ışıklar söndü. (Bu sanırım kaç gündür bahsedilen genel elektrik kesintilerinden biriydi.) Ben zaten fırtınadan dolayı biraz panik olmuştum, birdenbire yol da karanlık olunca biraz korktum. Etrafta bu kadar çok “dünyanın sonu” lafı duyunca biraz da paranoyaklık yaptım galiba:) O an yol boyunca eve dönerken kendimi Amerikan filmlerindeki felakete uğrayan insanlar gibi hissettim.Tuhaf tuhaf davranan insanlar, kaçmaya çalışanlar…İlk aklıma gelen The Mist, The Happening, The Day After Tomorrow gibi bu tür filmleri çok seviyorum ama böyle zayıf bir anda aklıma gelip beni korkutabiliyor. Ben öyle canavarlı, yaratıklı, hayaletli, çok kanlı korku filmlerini sevmem. Bana hem saçma geliyor hem de hiç korkutmuyor. Çok kanlı olunca midemi bulandırıyor:(

Bütün gece fırtınanın sesiyle uyudum, sanki evin içinde rüzgar esiyor gibiydi. Yalnız uyumayı da hiç sevmem, bir de böyle beni biraz korkutan bir gecede yalnız kalmak da pek hoşuma gitmedi. Yanımda sadece kedim Suşi vardı:)  Hatta o bile rüzgar sesinden rahatsız olmuş gibiydi.

Bu sabah yani 20 Aralık’ta da uyandığımda henüz kar yağmıyordu ama yerler rüzgardan donmuştu, bembeyaz buz pisti gibi olmuştu. Sonra kar başladı ve şu an neredeyse gece yarısı oldu hala yağıyor… İstanbul’da daha yılın ilk kar’ı şehri felç etti. Normalde ilk yağan kar pek etkili olmaz, yağsa da şöyle bir gözükür giderdi. Böyle gözle görülen değişiklikler görünce tabii benim de kafamda sorular, merak:) Yarın dünyanın sonunun gelmesini beklemiyorum ama doğal afetlerden çok korkuyorum. Çünkü doğanın gücü insanlığı gerçekten yok edebilir. Bir de gerçekten bugün son günse? Bugün hayatınızın gerçekten son günü olduğunu bilseydiniz gününüzü bugün geçirdiğiniz gibi mi geçirirdiniz? Ben farklı bir şeyler yapmak isterdim kesinlikle:)  Bir de işteyken bütün gün eve nasıl döneceğimi düşündüm, çok strese girdim. Dışarıdan gelen herkes dışarısının ne kadar soğuk olduğunu, ne kadar çok kar yağdığını, kaç saat trafikte kaldığını anlattıkça ben daha da geriliyordum. Hatta dönüş yoluna çıkmadan önce Macro’ya uğrayıp kendime yolluk bir şeyler bile aldım:) Eve dönmem beklediğim kadar sıkıntılı olmadı, en azından yokuşu çıkıp eve kadar arabayla gelebildim. Yol 2 saat kadar sürdü ama ben zaten trafiği göze almıştım. İnsan kıyamet moduna girince trafik bile etkilemiyor:P

Bu arada biz geçen yıl 21 Aralık’ı sevgilimle “En uzun gece” olarak kutlamıştık:) Hem de 21 Aralık geçen yıl bizim 3.ayımıza bağlanan geceydi:) Bu yıl artık 15.ayımıza bağlanan gece olacak. Tabii görebilirsek:)

Leave a Reply

