Vize İskencesi

Standard

Evet yillik izin tarihim belli olur olmaz tatil planlari yapilmaya baslandi. 

Iznimin ilk 1 haftasinda guzel bir Guney Avrupa tatili planladik. 

Ne zaman yurtdisina seyahat edecek olsam vize basvuru sureciyle birlikte kabus gunler benim icin basliyor. Her seferinde vizesiz bir ulkeye gidiyor olmayi hayal etsem de sonucta her seferinde de vize almakla ugrasiyorum. ”Bir sonrakinde daha kolay olur, Amerika vizemi de 10 yillik aldım ohh 10 yil rahatim” diye dusunsem de olmuyor, olmuyor, olmuyor!!!!

Su an Schengen vizesi iskencesinin tam ordasindayim. Daha once de farkli ulkelerden Schengen vizesi almis olmama ve giris cikis yapmis olmama ragmen hala surec ayni zorlukta ve sıkıcılıkta devam ediyor. Schengen vizesi alacaklara tavsiyem VFS ile hiiiic ugrasmasinlar, ben daha once Italya icin Idata aracigiyla almistim, evraklarimi Idata’ya teslim ettim ve konsolosluktan gidip vizemi aldim, hicbir zorluk cikmadi cok rahatti. Su an VFS’de gicik gorevli kadinin extra extra ugrastirmasi yuzunden Ispanya Konsoloslugu’ndan direkt alamadigim icin cok pismanim. Ispanya vizesi icin dogrudan Levent’deki Ispanya Konsoloslugu’ndan da basvuru yapabiliyorsunuz. Yalniz soyle bir sorun var evraklarinizi yalnız Carsamba sabahları teslim edebiliyorsunuz. Ben isimden dolayi Carsamba sabahlari izin alabilmem soz konusu degil ve zamanimiz da cok kisitli oldugu icin binbir zorlukla VFS’den halletmeye calisiyorum. VFS de randevulu calisiyor ve en erken randevuyu 2 hafta sonrasina veriyor. Biz randevu konusunu bir sekilde astik ama yine de VFS’yi hic sevmedim. Zaten iceri girdiginizde duvarlarda uyari asmislar, biz size nezaket gostererek isleminizi hallediyoruz, lutfen siz de gorevlilerle hakaret iceren, agresif konusmalar yapmayin diye. Neden boyle bir yazi asma geregi duymuslar diye hic merak etmiyorum. Cunku gorevliler cok nazik!!

Kısacasi benim de zamanimiz azaldikca stresim artiyor! Simdiye kadar hicbir tatilimde vizede sorun yasamadim ama her seferinde de ayni stresi cekiyorum. Vizeyi aldiktan sonra bu guzel tatilimizle ilgili de bir yazi yazacagim insallah :) 

Leave a Reply

