Ekinoks

Standard

Bugün 23 Eylül, yani ekinoks. Bugün gerçek sonbahar geldi. Yaz gerçekten bitti. Bundan sonra olsa olsa yazdan kalma günler olur. Artık günler daha kısa, akşamlar, geceler daha uzun. Hava daha serin. Benim bunla bir problemim var mı? Yook.
Ben çok sıcak havaya bayılan biri değilim. Yazın açık havada oturmam çok sıcak diye, klimalı ortamda otururum, şimdi de açık havada serin serin oturmayı severim. Yağmur yağar çok severim. Şimşek çakar severim. Peki neydi benim problemim? Neydi bana bu yazıyı yazdıran?
Eylül 23. Yani 2014’ün de son çeyreğine geldik. Havalar soğuyor, kış geliyor derken geldi 2015. Benim problemim zamanın çok hızlı geçmesiyle evet. Sonbaharın da biraz etkisi var tabii bunları düşündüren. Kim ne derse desin sonbaharın melankolik bir havası var. Mutsuz etmiyor belki ama çok düşündürüyor. Eskileri, güzel anıları, hiç geri gelmeyecek olan çocukluğumu. Belki ileriyi… Geleceği.. Hayalleri. Hepsini düşündürüyor. Eskileri unutmamak için anıları taze tutmak istiyor insan. Ama dönüp bakıyorum, daha dün gibi gelen üniversite yıllarım bile 5 sene geride kalmış benim. 5 sene!!! Çocukluğum bana göre dün gibi. Ama öyle uzak ki.
Yıllar çok hızlı geçmeye başlamadı mı sizce de? Size de öyle gelmiyor mu? 30’lu yaşlara ne kadar da yakınım.

Oysa biz insanlar günler geçsin diye bekleriz hep, hep birşeyler olsun.. “şu full günüm geçsin de”, “ayy hafta sonu gelsin de” , yıllık izin, yaz tatili, kış tatili derken hayat geçiyor hayat. 30’lu, 40’lı, 50’li yaşlar geliyor. Farkedince de üzülüyorum ister istemez. Günlük hayatın telaşında bu gerçeği unutuyorum ben de herkes gibi.
Yaşadığım hayattan öyle mutluyum ki aslında. Hiç geçsin bitsin istemem. Genç olmayı seviyorum. Yaşlanmak istemem. Annecim yaşlansın da istemem. Zamanın acımasız yanını görmek istemiyorum. Sevdiğim insanları, hayvanları kaybetmek istemiyorum. Doğanın, dünyanın kanunu bu biliyorum.
Zaman yavaş yavaş geçsin aslında, nasıl olsa geçicek..

Sezen Aksu’nun Kurşuni Renkler şarkısında söylediği gibi;

Bir sabah saçlarımı okşayıp da rüzgar,
İzlerini sürüp de gidecek beyaz beyaz..
Ve güneş aynaya baktığımda çizgilerden,
Yeni bir yüz gösterecek üzülerek biraz.

Yok olmaz erken daha,
Biraz geç kalın ne olur,
Hiç hazır değilim henüz,
Ne olur baharlarımı bırakın bir süre daha,
Tanıdık değil bana güz..

Yok olamaz dur,
Dur gidemezsin,
Gözlerimin rengi dur,
Bulutlara dönemezsin.
Yok alamazsın,
Beni deli zaman dur,
Ömrüme o kurşuni renkleri süremezsin..

O gün başka renkte ağaracak biliyorum,
Ve zorla değil ya o rengi hiç sevmiyorum.
Ne olur sanki biraz daha zaman verseniz?
Yıllar öfkenizi hiç mi hiç anlamıyorum…

Sezen Aksu’nun belki çok bilinmeyen ama bence en güzel şarkılarından biri. Ben şimdi bu şarkıyı 10 kere dinleyebilirim arka arkaya🙂

Yine sevdiğim bir quotation’la bitiriyorum yazımı. “Quotation” çünkü kendisi ingilizce:)

Take time to smell the flowers. It’s true that all good things must come to an end, and August is no exception. They don’t call it “fall” for nothing.

Sevgiler,

Duygu

IMG_0708.JPG

Leave a Reply

