Juicing 1.gün

Standard

Şu an tüm dünyada yükselen trend sağlıklı yaşam. Instagram’da bile bakınca her gün karşıma çıkan gym, sağlıklı yiyecekler fotoğrafları git gide artıyor. Tabii ki bu konuda insanların bilinçlenmesi çok güzel. Günümüzde yediğimiz çoğu şey o kadar ‘junk’ ki gerçekten insan durup düşünüyor. Kanserin bir çok türü de zaten şehir hayatından, yediğimiz, içtiğimiz ne olduğu belli olmayan şeylerden, maruz kaldığımız kirli hava, stres vb. etkenlerden dolayı tavan yapmış durumda.

Açıkçası ben maalesef sporu bir hayat tarzı olarak benimseyebilenlerden değilim. Geçen sene spor salonuna üye olup ilk hevesle 1 ayda 3-5 kere gittikten sonra bir daha spa’sı haricinde uğramamıştım bile. Bu sene gitmeyeceğimizi bildiğimiz için tekrar üye olmadık. Oğuzhan’la haftada 2-3 kere açık havada gölette koşu parkurunda akşam koşusuna çıkıyoruz. Ki buna başladığımızdan beri git gide artan performansımız ikimizi de motive ediyor:)

Sporu bir kenara bırakalım, ben de artık yediğine içtiğine dikkat edenlerden olmaya başladım. Eskiden çok sevdiğim fast food türevi yiyeceklerden şu an hiç hazzetmiyorum mesela. Daha çok “iyi yemek” yemek istiyorum. Sürekli alışveriş merkezinde geçen hayatım yüzünden uzun zamandır hep dışarıda yemek yiyorum ve son zamanlarda tercihlerim iyice değişmeye başladı. Burger King ya da Mc Donald’s’ın artık önünden bile geçmiyorum. Dışarıda yemek yiyor olmak ne kadar fast food’dan uzak dursam da bana aynı zamanda kilo olarak da geri döndü. Diet yapmayı hiç sevmem, canımın istediğini yemek isterim. Ben de yurtdışında, özellikle Amerika’da yaygınlaşmaya başlayan “Juicing” olayını denemeye karar verdim. Juicing, meyve/sebze suları ile beslenerek, katı gıda almadan vücudu dinlendirmek, yani detox anlamına geliyor. Öncelikli amacım kilo vermek değil tabiiki. İnternetteki araştırmalarımda ne kadar sağlıklı birşey olduğunu görünce ben de arınmaya karar verdim:)

Vitalis life İstanbul’da bunu yapanlardan biri. Web sitelerinde de konuyla ilgili oldukça detaylı bilgiler var. Size karar vermek ve uygulamak kalıyor.
Zaten diyetisyenlerin hazırladığı bir kür şeklinde ve içinde hiçbir katkı maddesi olmadığı için ne kadar sağlıklı olduğuna şüphe yok. Size gönderilen juice’leri 48 saat içinde tüketmeniz gerekiyor. İçinde koruyucu olmadığı için mutlaka buzdolabında muhafaza edilmesi gerekiyor. Ben 2 günlük detoks ile başlamaya karar verdim. Tek öğün modeli ya da oruç şeklinde yapabiliyorsunuz. Tek öğün modelinde öğlende yenilebilecek yiyecekler listesindeki yiyeceklerden birini seçip diğer öğünlerde juice’leri içiyorsunuz. Oruçta sadece sıvı alıp hiçbir katı gıda tüketilmiyor. Böylece bağırsaklarımızı da dinlendirmiş oluyoruz.

Juice’lerin içerikleri birbirinden farklı, gün içinde 6 tane juice içiliyor, bu da yaklaşık 2 saatte 1 demek oluyor. Aralarda istediğiniz kadar alkali su ve bitki çayı içebiliyorsunuz. Ama ben su ve juice’ler haricinde bütün gün sadece 1 yeşil çay içtim, çünkü juice’lerin arasındaki zaman zaten çok fazla değil. Günün sonunda açlık hissi olmadı değil, bir de ben Cuma günü başladığım için akşam dışarı çıktık ve yanımda yemek yediler:( İşte orda dayanmak biraz zor oldu, küçük bir yeşil salata da ben yedim (yeşil yapraklı sebzeler yenilebilir yiyecekler arasında) . Yediğim için pişman mıyım? Biraz evet. Sonrasında zaten hemen kendimi toparladım ve şu an bu satırları yazarken bugün için son juice olan ‘spicy green’ i içerek günü noktalıyorum. Bu arada merak edenler için; sadece 1 günde sabahtan akşama 800 gram farketti:)

Juicing detox’umun 2. Günü de umarım çok zorlanmadan geçer. Zorlandığım anlarda bile kendime bunun vücudum için çok sağlıklı olduğunu hatırlatıp motive oluyorum. Bir çeşit oruç gibi düşünüldüğünde aslında oruçtan çok daha kolay olduğunu da söyleyebilirim. Çünkü midede açlık hissi olsa bile hücrelerimiz besleniyor, pek fazla halsizlik olmuyor. İlk gün biraz baş ağrısı normalmiş, bende de biraz oldu ama sonra yeşil çayımı içince o da geçti.

İşte Juicing detox’umun ilk günü böyle geçti. Ben de merak edenler varsa deneyen biri olarak birinci ağızdan anlatmak, paylaşmak istedim.

Sevgiler,

Duygu

IMG_1740.JPG

Leave a Reply

