Kitap Kurdu!

Standard

Beni instagram’da takip edenler bilir, kitap okumayı çook severim. Çok da hızlı okurum ayrıca, yeter ki okumaya vaktim olsun, beğendiğim bir kitabı 2 günde bitirebilme özelliğine sahibim. Özellikle de roman olunca kendimi inanılmaz kaptırıyorum. Filmlerin sonunda ağladığım yetmezmiş gibi kitabın sonunda da ağladığım oluyor:)
Şimdi benim gibi okumayı sevenlerle son zamanlarda (3-5 ay diyelim) okuyup da en sevdiğim ve tavsiye ettiğim kitapları paylaşıcam.

1- Piruze – Sinan Akyüz

Sevgili kayınvalidemin (aslında böyle demek istemiyorum, annemin) tavsiyesiyle okudum hatta önce o okuyup hemen bitirip bana verdi. Piruze’ye tek kelimeyle ba-yıl-dım. Oldukça akıcı ve meraktan elimden bırakamadım. Piruze’yi okuyanlar mutlaka kitabın devamı olan Piruze ve Oğulları’nı da okumalı. Hüzünlü bir hikaye ama ikinci kitapta olaylar biraz çözülüyor:) Bundan sonra Sinan Akyüz’ün diğer kitaplarını da okumak istiyorum ayrıca.

2 – Senden Önce Ben – Jojo Mayes

Ben Türkçe dublajlı film izlemekten nefret ettiğim gibi, aslında Türkçeye çevrilmiş yani orjinal dili yabancı bir dil olan kitabı Türkçe okumayı pek tercih etmem. Çünkü yazarın edebi dilini çevirmenin yansıtamayacağını düşünürüm. Ama bu geçtiğimiz yıllarda bestseller olan bir kitaptı ve ben yaklaşık 1 yıl önce alıp evde öylece bir kenara atmışım. Muhtemelen bestseller olduğu için almışım ve dediğim gibi çeviri olduğu için uzunca bir zaman elime almamışım. Açıkçası okumaya başlayınca ilk başlarda çok sarmamıştı beni. Ama ilerledikçe gerçekten çok ama çok sevdim bu romanı. Hikaye gerçekten insanın kalbine dokunuyor. Beni çok ama çok duygulandıran ve çok da düşündüren bir kitap oldu. Hüzünlü mü? Evet yine hüzünlü. Ama kesinlikle tavsiye ederim bu kitabı okumanızı. Kesinlikle birşeyler katıyor. İsmi ve kapağı asla ön yargı yaratmasın, öyle genç kız kitabı falan değil:) Hatta bence “Senden Önce Ben” ismi anlatmak istediğini anlatmıyor. Ben okumadan önce çok farklı düşünmüştüm.

3 – Kürk Mantolu Madonna – Sabahattin Ali

Bu da Instagram’da falan en çok rastlanan kitaplardan biridir herhalde:) Mavi renkli kapağı gözünüzün önüne gelmiştir mutlaka. Bu da yine hüzünlü ama bence kesinlikle okunası kitaplardan. İnsanın bazı şeylere bakış açısını değiştiriyor. Silik bir karakterin aslında iç dünyasında ne fırtınalar koptuğunu üzülerek öğreniyoruz. Ben kitabın sonlarında Bodrum’da güneşlenmekteydim ve sonunda yine ağlamaktan kendimi alamamıştım. Annem çok sıkıcı buldu, dilini ağır buldu mesela. Okuyamadı. Ama ben hikayenin içine öyle girdim ki dilini de pek ağır bulmadım açıkçası. Tavsiye ediyorum:)

Şimdilik tavsiyelerim bu kadarcık, ama mutlaka devamı gelicek.. Şu anda baş ucumda okunmayı bekleyen 4 kitap var. Sizler de bana tavsiye ederseniz çok sevinirim ayrıca🙂

Sevgiler,

Duygu

IMG_1754.JPG

Leave a Reply

