Merak Edenler İçin Yurtdışında Evlenmek

Standard

Eveeet bugün de buraya faydalı bir yazı yazmaya karar verdim. Malum yurtdışında evlenme hayali ya da düşüncesi olan çok insan var ve biz de yurtdışında evlenen çiftlerdeniz. Şimdi buraya merak edilenleri ve bizim düğün (daha doğrusu nikah ve yemek) detaylarımızı yazacağım.

Öncelikle evlenmeyi planladığınız ülkeye göre durumlar değişebilir. Biz Oğuzhan’la Roma’da evlendik ve İtalya’daki kanunlar gereği ikimiz de T.C. Vatandaşı olduğumuz için bizi evlendirme konusunda yetkili tek makam Roma Büyükelçiliği. Eğer ikimizden biri Avrupa Birliği ülkelerinden birinin vatandaşı olsaydık işler değişiyordu ama dediğim gibi bizim durumumuzdakiler için tek seçenek Büyükelçilik. Ve büyükelçilik binasının dışında nikah kıyma şansınız malesef yok. Bu yüzden evlenmek için seçtiğiniz şehirde mutlaka Büyükelçilik olması şart.

Biz yaklaşık 6 ay öncesinden mail yoluyla iletişime geçerek nikah randevumuzu aldık. Mayıs ayındaki hemen hemen tüm tarihler daha o zamandan dolmuştu! Roma evlenmek için çok tercih edilen bir şehir.
Gerekli evraklar bize yine mail yoluyla bildirildi ve istedikleri gibi Mayıs başında ellerine ulaşacak şekilde gönderdik. Evraklar Türkiye’de evlenenlerle aynı. Sağlık raporu, nüfus kayıt örneği gibi belgeler isteniyor. Yalnız sağlık raporu bizi beklediğimizden daha fazla yordu. Çünkü aile hekiminizden almanız gerekiyor ve aile hekiminizin çalışma günleri, saatleri vs. biraz bugün git yarın gel tarzı diyaloglar yaşanıyor. Bir de istedikleri bir kan testi var, HIV virüsü ile ilgili bir test sanırım, onun da sonucu 3 gün gibi bir süre sonra çıkıyor, yani sağlık raporunu bizim gibi son dakikaya bırakanlar için biraz sıkıntı yaratabilir:) Siz raporu 1 haftada alabilecekmişsiniz gibi düşünün. Ve kan vermek için mutlaka sağlık ocağına sabahtan gidin.

Nikah tarihimizi aldıktan sonra Roma’ya uçak biletlerimizi aldık ve otel rezervasyonlarımızı hallettik. Benim uzun zaman kafamı kurcalayan bir soru, saç ve makyaj olayını nasıl halledeceğimizdi. Makyajım için yine yaklaşık 2 ay öncesinde MAC’i arayarak randevu aldım. Nikah sabahı kahvaltımı yaptıktan sonra MAC’e doğru yol aldım. Saç ise tamamen son dakikaya bıraktığım bir konu, nasıl bu kadar rahat davrandığımı ben de bilmiyorum:) Sanırım birşeyleri ayarlamaktan o kadar sıkılmıştım ki artık “yaparız, hallederiz” moduna girmiştim. Bir de duvak taktırmayacağım için saç konusu daha rahat olduğum bir konuydu. Makyajım yapılıp MAC’den çıktıktan sonra meşhur İspanyol Merdivenlerinin önünden bir taksiye atladım ve otele doğru yola çıktık. İlk geldiğimiz gün otelin yakınında gözüme kestirdiğim bir kuaför vardı, otele yaklaştıkça gözümü dört açıp etrafıma bakmaya başladım. Derken taksi kırmızı ışıkta dururken hemen yanımızda bir kuaför gördüm, camı açtım, müsait olup olmadıklarını sordum ve direkt taksiden atlayıp kuaföre koştum:) Romantik komedi filmlerinden bir kare gibiydi.

Fotoğrafçımızı internetten araştırmalarım sonucu bulduk, Roma’ya gittiğimiz ilk gün kendisiyle yüz yüze de görüştükten sonra anlaştık. Nikahtan sonra gün boyu fotoğraf çekimimiz vardı, sonrasında da akşam yemeği planlamıştık. Akşam gidilen düğün yemeği mekanımızı da Roma’da son dakika ayarladık diyebilirim. Öncesinde internette uzun uzun araştırmalarımız olmuştu ama mail ve telefon yoluyla İtalyanlarla anlaşmak çok kolay değildi. İşi biraz şansa bırakmış olduk ama Roma’ya gittiğimizde menüsünü tadım yaparak belirlediğimiz, çok içimize sinen bir seçim yapmış olduk. Ayrıca Türkiye’deyken internetten baktığımız seçeneklerin hepsi açık havaydı, Roma’ya gittiğimizde Mayıs olmasına rağmen havanın çok da harika olmadığını gördük ve bunu da göz önünde bulundurarak kapalı bir mekan seçtik. İyi ki de öyle yapmışız çünkü evlendiğimiz gün yağmurlu bir gündü!

Otelden çıkıp nikaha giderken yağmur yağdığı için moralim bozulmuştu. Gelinliğim yerlere sürünüyor, ıslanıyor, kirleniyordu. Sonra nikahımız bitti ve büyükelçilikten çıktığımızda güneş açtı. Bu arada nikah için ne kadar davetliyi binaya kabul edeceklerini tam olarak bilmiyorduk, sağolsun Büyükelçilik görevlileri bütün misafirlerimizi (yaklaşık 30 kişi) salona alıp herkesin nikahımızı izlemesine de vesile oldular:)

Fotoğraf çekimi için Colosseum’a gittiğimizde ordaki bütün turistlerin ilgisini çektik. Herkes fotoğraflarımızı çekmeye başladı, kendimi celebrity gibi hissettim:) Ondan sonra ben de artık yağmuru umursamamaya başladım.
Bir de orada yine turistlerden duydum ki, yağmurlu günde evlenenlerin mutlu bir evliliği olurmuş. Dediklerine göre “Wet spouse, happy spouse” . Fotoğraf çekimi sırasında bir de sürpriz bekliyordu bizi:)
Bu da bizim nikah günümüzün en unutulmayan anılarından biri oldu.

Video’nun linkini paylaşıyorum, izleyebilirsiniz.

Nikah merasimi, yemek vs. bittikten sonra hafta sonunu da Roma’da geçirdik, telaşımız bittikten sonra Roma’yı da rahat rahat gezelim dedik.

Balayımızda da Güney Fransa’da devam ettik. Fransız Riviera’sı yani Cote D’azur denilen bölgeyi keşfettik:) Roma’dan Nice’e uçtuk, oradan da ilk durağımız St.Tropez oldu. Sonra sırasıyla Cannes, Nice, Monaco’ya gittik. Ben zaten Güney Fransa’yı görmek çok istiyordum, deniz tatili için Avrupa’da gidilebilecek en güzel yerlerden biri. Deniz gerçekten güzeldi, özellikle Antibes Juan des Pins plajlarıyla çok ünlü ve deniz gerçekten inanılmaz güzeldi. Bembeyaz kumlar, pırıl pırıl bir deniz.

Şehirler arasında favorim Cannes oldu. Biz gitmeden 2 gün önce Cannes flm festivali vardı. Aylar önce bu rotayı çizerken Cannes film festivalini de yakalasak mı diye düşünmüştük. Ama festival zamanı Cannes’da herşeyin fiyatı en az 2-3 katına çıkıyormuş ve otellerde yer bulmak imkansızmış. Biz de bu sevdadan vazgeçtik:)

İşte bizim evlenme ve balayı hikayemiz kısaca böyle. Belki daha sonra balayımızda gezdiğimiz yerlerle ilgili daha detaylı bir yazı da yazarım.

Yazımı tabii ki fotoğraflarla bitiriyorum:)