Anne Tavsiyeleri

Standard

Merhaba,

Çok sık yazamasam da aslında aklımda bir çok konu var. Bu dönemde hayatımın odak noktasında Arya olduğu için ilgi alanım olan konular da biraz değişti. Bugün yeni annelere ve anne olacaklara bizim Arya doğduğundan beri kullandığımız bazı ürünler hakkında yazmak istiyorum. Ben Arya doğmadan önce onla ilgili her türlü alışveriş konusunda çok çok hevesliydim ve sürekli internette blog’lardan neyin gerçekten gerekli olup neyin gereksiz olduğu, ya da hangi marka almalı gibi konularda ipuçları kapmaya çalışıyordum. Çünkü bu tarz şeyler konuyla alakanız yokken birden bire içine girdiğiniz için en başta pek hakim olmadığınız şeyler oluyor. O noktada da tavsiyeler gerçekten işe yarıyor. Bazı bloglarda sponsorlar övüle övüle bitirilemiyor, yanıltıcı olabiliyor ama ben herşeyi kendim satın aldığım için gerçek tecrübelerime dayanarak yazıyor olacağım.

1) Bebek Arabası/Puset

Biz Stokke Xplory bebek arabasını tercih ettik. Mima Xari ile Stokke Xplory arasında kalmıştık ama tercihimiz Stokke oldu. İkisi de benim öncelikle görüntü olarak kalbimi çaldı. Mağazalarda satış danışmanları da ikisinin de çok tercih edilen ve memnun kalınan modeller olduğunu söylüyor. Mima Xari genelde ünlülerin tercihi, dışarılarda çok fazla görmeye alıştığımız bir bebek arabası değil. Stokke Xplory de aslında fiyat olarak bir çok markaya ve modele göre oldukça pahalı olduğu için yine çok çok görmüyoruz ama Mima’ya göre daha yaygın. 

Bebişiniz yeni doğduğunda Xplory’nin oturma kısmına oturamayacağı için yenidoğan döneminde kullanmak üzere 2 alternatifiniz oluyor. Portbebe ya da car seat almak. Biz Stokke ile uyumlu olan Be Safe Easy Sleep modeli car seat aldık. Hem arabada araç koltuğu olarak kullanırız hem de yenidoğan döneminde de işimizi görür diye düşünmüştük. Zaten artık arabalarda bebekler için car seat zorunlu. Arabada car seat olmadan yolculuk yapmak yasak. Bu yüzden her halükarda araç koltuğu edinmek gerekiyor. Bizim aldığımız Easy Sleep modelinin özelliği tam yatıyor olabilmesi. Pusetin üstünde kullanırken bebiş tam yatar pozisyona da getirilebiliyor. Biz o şekilde idare ederiz diye düşünürken bir arkadaşımız Stokke Port Bebe hediye etti ve böylece hem car seat, hem de portbebe’miz oldu. Açıkçası portbebe bebek için daha rahat ve daha korunaklı. Özellikle kış aylarında doğan bebişler için mantıklı. Ben dışarıda yürüyüşe çıkarken hep portbebe’yi kullanıyorum. Dışarıdan rüzgar almıyor ve açık havada Arya rahat rahat ve mışıl mışıl uyuyor. Stokke Xplory tercih etmeyi düşünenler için bir de küçük hatırlatma: bu bebek arabası arabanızın bagajında biraz fazla yer kaplıyor. Bizim arabanın bagajı pek büyük değil, ama katlandığında bagajda ekstra fazla birşey yoksa sığıyor. İlk zamanlar açma ve kapatma olayı beni biraz strese sokuyordu ama olay aslında tamamen el alışkanlığıymış. Şu an Oğuzhan tek eliyle bile rahatlıkla açıp kapatabiliyor. Ben henüz o seviyeye gelemedim:)  Xplory dışarıdan bakıldığında diğer bebek arabalarına göre oldukça büyük görünüyor ama aslında ağırlık olarak bence hiç göründüğü gibi değil, oldukça hafif. Büyük tekerlekleri sayesinde sürüşü de çok kolay. Kısacası henüz 2 aydır kullanıyoruz ama tercihimizden memnunuz. Stokke Xplory’yi tavsiye ediyoruz:) 

2) Bez

İnternette yaptığım araştırmalara göre genelde anneler şu an piyasadaki en iyi bezin Prima Premium Care (Beyaz ambalaj) olduğunu düşünüyor. Ben Arya doğduğundan beri Huggies ve Prima’nın her 2 çeşidini de (yeşil ambalaj ve beyaz ambalaj) denedim. Arya doğduğunda hastanede de Huggies kullanıldığı dikkatimi çekmişti. Ben en çok Huggies’den memnun kaldım. Sebebini bilmiyorum ama Prima bizde bel kısmından taşma yaptı. Bu arada bezle ilgili söylemek istediğim en önemli şey şu; hangi marka kullanırsanız kullanın bezi ilk etapta çok stoklu almayın. Çünkü ilk aylarda gerçekten çok hızlı büyüyorlar. Arya ilk doğduğunda yenidoğan 1 numaralı bezlerden kullanıyorduk, yarım paket bez elimizde kaldı. Çünkü hemen küçük gelmeye, sıkmaya başladı. Derken yenidoğan 2 numaralı bezlere geçtik ama o da çok uzun sürmedi. Şu an Arya 2 aylık ve 5 kg olduğu için biz elimizdeki son paketi de bitirip 3 numaraya geçiyoruz. Huggies’in kızlara özel 3 numaraları bezinden aldım ve birkaç gün içinde deneyeceğiz. Tabii ki her bebeğin kilo alımı farklı olacaktır ve bezinizi alırken yukarıda da belirttiğim gibi ilk aylarda fazla stok yapmadan ve kilosunu baz alarak numaralarını seçerek almanız mantıklı olacaktır. 

Bu arada bir de not; kullandığınız bez markasını çok sık değiştirmeyin diyorlar, ama ben kısa zamanda 3 çeşit bez denemiş olsak da bir problem yaşamadım. Bundan sonra da problem yaşamazsam Huggies ile devam etmeyi düşünüyorum. 

3) Islak Mendil

Bez kadar belki de daha fazla tüketilen bir şey de ıslak mendil. Yenidoğan bebeklere genelde kimyasala maruz kalmaması için ıslak mendil kullanımı pek tavsiye edilmiyor, ilk zamanlarda temizliğinin su ve pamukla yapılması öneriliyor. Tabii ki her alt değiştirmede su ve pamukla uğraşmak da çok pratik değil. Bu yüzden ben Arya doğduğundan beri Unibaby yenidoğan ıslak mendili tercih ettim. İçeriği saf su ve pamuktan oluşuyor, yenidoğanlar için özel olarak üretilmiş. Islak mendil alırken ben stok yapmaktan kaçınmadım:) Çünkü çok kullanılıyor ve çok hızlı tükeniyor. Unibaby yenidoğan ıslak mendili yeni annelere tavsiye edebilirim, genelde Joker, E bebek gibi mağazalarda avantaj paketleri halinde satılıyor, onlardan alabilirsiniz. Arya’nın poposuyla ilgili henüz hiç bir sorun yaşamadık:) Tabii ıslak mendilin yanısıra her bez değişiminde pişik kremi sürmeyi de ihmal etmiyoruz. Pişik kreminde de Mustela ve Desitin kullanıyoruz. Mustela’nın kıvamı daha kremsi, Desitin daha yoğun. Bu arada Desitin’in mor ve mavi ambalaj olmak üzere 2 versiyonu var. Mor olanı pek sevmedim ama mavi olandan oldukça memnunuz, Arya’nın poposunda hiç pişik olmadı. 

4) Emzik&Biberon

Planınız sadece emzirmek olabilir, biberona ihtiyaç duymayacağınızı düşünebilirsiniz ama bence yine de yenidoğanlar için de biberon edinmekte fayda var. Zaten sütünüz yeterli gelmezse mama için de biberon gerekecek, yani B planı olarak en azından 1 adet biberon edinmekte fayda var. Ben açıkçası emzik ve biberon konusunda hiç çekingen davranmadım. Biberona alışır, emziğe alışır diye düşünmedim. Biz Arya hastaneden çıktıktan sonra ertesi gün emzik verdik. Bazı bebeklerde emziği kabul etmeme sorunu da oluyor, ben bu konuda erken emzik vermenin emzik tutma konusunda artısı olduğunu düşünüyorum. Emzik olarak biz Avent Soothie tercih ettik. Bu emzik modeli alıştığımız emziklere pek benzemiyor ve Türkiye’de satılmıyordu, Amerika’dan getirttik ama bir kaç gün önce E-bebek’in internet sitesinde Soothie’nin Bear serisini gördüm, sanırım artık Türkiye’de de bulunabiliyor. Özelliği ise zor emzik alan bebeklerin bile bu emziği reddedemesi. Adından da anlaşılabileceği gibi yenidoğanları sakinleştirme özelliği var. Yukarıda da belirttiğim gibi Arya daha 3 günlükken bu emziği kolayca kabul etti. 

Biberon konusu da kafalarda soru işareti yaratabilen bir konu. Emzirmek isteyen anneler bebeğe biberon vermekten çekinirler genelde. “Aman biberona alışmasın, memeyi reddeder, emmeyi bırakır” gibi bir inanış vardır. Ama artık biberonlarda doğal akış denilen bir olay var ve bebek memeden emer gibi çekmezse süt gelmiyor. Dolayısıyla emzirmeyle biberonla besleme bir arada sürdürülebiliyor. Arya şu an 2 aylık, sadece anne sütü ile besleniyor ve ben emzirmeyle biberonu bir arada götürenlerdenim. Özellikle dışarı çıktığınızda sağdığınız sütü biberonla vermek bana göre çok rahat oluyor. Ben toplum içinde emzirebilenlerden değilim. Tabii ki herkes istediğini yapmakta özgür ama o bakışları üzerimde hissedip strese girmektense biberonla beslemek bana daha kolay geliyor. Biz Philips Avent’in Natural biberonlarını kullanıyoruz. Süt sağma makinesi olarak da aynı marka kullandığım için çok pratik oluyor. Direkt sağdığınız sütü verebiliyorsunuz. Avent’in yenidoğan biberon seti olarak birkaç parçadan oluşan bir seti var, ben o şekilde set olarak almamıştım ama sonradan farkettim ki o şekilde almak daha avantajlı olabilirdi. Ayrıca çocuk doktorumuz da Avent’in ürünlerini başarılı bulduğunu söyledi. Biberon ağzının anne memesi şeklinde olması sayesinde yukarıda da belirttiğim gibi emzirmeyle ilgili bir sıkıntı da oluşmuyor. 

5) Süt Sağma Makinesi

Bana süt sağma makinesini doğumdan aylar önce kuzenim hediye almıştı. Açıkçası bu kadar çok kullanılan birşey olduğunu bilmiyordum. Hastanedeki doktor ve hemşirelerin tavsiyesiyle ben düzenli olarak her gün süt sağıyorum. Sütünüzü sağmak daha çok süt üretilmesini sağlıyor. Sağdığınız sütleri direkt biberonla bebeğinize verebilir ya da daha sonra kullanılmak üzere süt saklama poşetlerine koyup buzlukta dondurabilirsiniz. Dondurulan sütler 3 ay boyunca kullanılabiliyor. Bebeğinizi birine bırakıp dışarı çıktığınızda kullanabilirsiniz, ya da benim gibi dışarı çıkarken yanınıza dondurduğunuz sütlerden alıp çözdürdükten sonra biberonla bebişinize verebilirsiniz. Süt sağmak sütü gerçekten ciddi anlamda arttırıyor. Ben çok faydasını gördüm. Evde Avent’in elektrikli pompasını kullanıyorum. Dışarıda kullanmak için de Lansinoh’un manuel pompasından aldım. Çantama atıyorum ve Arya’yla kafam çok rahat bir şekilde saatlerce dışarıda kalabiliyoruz. Manuel pompayla da hızlı bir şekilde süt sağıp hemen bebişinize verebilirsiniz. Ben kullandığım 2 modelden de memnunum. Manuel pompa elektrikli olana göre biraz daha canınızı yakıyor. 

Bugünlük benden bu kadar, belki daha sonra bu yazının devamı olarak kullanıp da tavsiye edeceğim farklı ürünleri de yazmaya devam ederim. 

Sizin de sormak istediğiniz bir konu olursa hem buraya yorum olarak yazabilirsiniz, mail, twitter, Instagram aracılığıyla da bana ulaşabilirsiniz. Elimden geldiği kadar seve seve yardımcı olmaya çalışırım. 

Sevgiler,

Duygu 

 

Leave a Reply

